T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MARDİN / DERİK - Hisaraltı İlkokulu

Hisaraltı İlkokulu

Telefon
05054687969
Belgegeçer
0
WEB
https://hisaraltiilkokulu.meb.k12.tr
Adres
Hisaraltı Mahallesi 47800 DERİK/MARDİN
Vizyon
Öğrencilerin Türk Milli Eğitiminin genel ve özel amaçları ve Milli Eğitim İlkelerine uygun olarak; gelişen teknolojiyi yakından izleyerek ve kültürümüzden gelen yöresel işlerin yaşatılmasını; iş ve hizmet sektörüne uygun üretken bireyler haline gelmesini sağlamak.
Misyon
Çağdaş yeniliklere açık, üretim çeşitlerini artıran üreten, ürettiklerini değerlendiren bireyler yetiştirmek.
Başarılar
Okulumuzun başarı ölçütü %90 dır.
Öğretmen :7
Öğrenci :111
Derslik :2
Kütüphane Kitap Sayısı :840
Öğretim Şekli :Normal öğretim
Saatler
08.20-14.10
Isınma
Sobalı
Bağlantı
ADSL
Yabancı Dil
İngilizce
Ulaşım
Özel imkanlarla yapılmaktadır.
Servis Bilgisi
Özel servis var.
Yerleşim Yeri
Hisaraltı Mahallesi DERİK/MARDİN
İl/İlçe Merkezine Uzaklık
Okulumuz Derik ilçesine 15 km uzaklıkta olup ulaşım özel servisle sağlanmaktadır.
Kontenjan Bilgileri
Sportif Etkinlikler
Futbol Etkinliği:Futbol; enerjiyi olumlu yönde değerlendirerek bir gruba ait olma, grup içindeki uyum ve işbirliği, kurallara uyma, kazanmayı-kaybetmeyi kavrama, arkadaşlarına ve kendine saygı duyma, özgüveni artırma gibi özellikleri geliştiren, heyacanın en yoğun yaşandığı ve en çok talep gören etkinliklerimizden biridir. Satranç Etkinliği:Etkinliğimizde, 1. ve 2. sınıf öğrencilerimize satrancı sevdirerek temel bilgileri öğrenmelerine, 3.ve 4.sınıf öğrencilerimize temel bilgilerle beraber belli düzeyde oyun tekniğine sahip olmalarını sağlıyoruz. Voleybol Etkinliği:Voleybolda genel amacımız, öğrencilerimize, beden ruh ve toplumsallaşma gücü kazandırmaktır. Doğa Sporları Etkinliği:Doğayla bütünleşip doğaya zarar vermeden ondan nasıl yararlanabileceklerini öğrenip, öğrencilerde keşif bilincini uyandırmak, onların keşfederek anlama yetilerini geliştirmek amaçlanmıştır. Masa Tenisi Etkinliği:İnsanların boş zamanlarını çok kolay değerlendirebilecekleri nadir sporlardan biri olan Masa tenisi ile amacımız, öğrencilerimize en kolay ve zararsız deşarj olabilme imkanı sağlamaktır.İstenirse musabaka amaçlı olarak da çalışılabilir. Eğitsel Oyun Etkinliği:Öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini ve daha rahat bir ortamda tekrar edilmesini sağlayan bir öğretim tekniğidir. Bireysel yetenekleri ortaya çıkaran, geliştiren; takim oyunlarında, yarışma hırsı kazandırarak, kuralları uymayı, sevinci ve üzüntüyü paylaşmayı öğreten, oynarken eğitmeyi amaçlayan bir etkinliktir. Basketbol Etkinliği:Basketbol, topa hakim olmanın, takım ruhunun, başarının ve heyacanın en yoğun yaşandığı etkinliklerimizden biridir.
Bilimsel Etkinlikler
Küçük Bilim Adamları Etkinliği:Etkinliğimizin amacı, bilimsel temel kavram ve yöntemleri açıklarken öğrencilerimizin hayal güçlerini de etkilemek; Fen, Matematik kavramlarının anlamalarını ve günlük yaşamlarında gerek duydukları sorgulama alışkanlığını kazanmalarını sağlamaktır. Rahat bir ortamda, belirli tek bir sonuca ulaşmaları gerekmeyen araştırmalarda görev alarak kendi başlarına buluş yapmalarına ve yaşadıkları çevreyi yakından tanımalarına olanak tanınmaktadır. Fen Proje Etkinliği:Fen Proje Etkinliğinin amacı; öğrencilerin araştırma becerilerini kullanarak, bilimsel çalışma metotlarını kavramalarını ve uygulamalarını sağlamaktır. Proje çalışmalarının temelinde her öğrencinin; kendini yönetme, iletişim, araştırma becerilerini geliştirmesi yer alır. Proje etkinliğinde yer alan öğrenciler; beyin fırtınası, tartışma, problem çözme gibi yöntemleri kullanarak bilimsel proje konularını belirlerler. Belirlenen proje konuları doğrultusunda farklı kaynaklardan yararlanarak, probleme çözüm bulmak amacıyla bir hipotez oluştururlar. Bu hipotez, deneysel verilerle desteklenir ve ortaya çıkan ürünler yıl sonunda düzenlenen Bilim Şenliği’nde öğrenciler tarafından sunulur. Bilimsel ve Teknolojik Çalışmalar:Öğrencilerin araştırma becerilerini kullanarak, bilimsel çalışma metotlarını kavramaları ve uygulamaları amaçlanır. Proje çalışmalarının temelinde her öğrencinin; kendini yönetme, iletişim, araştırma becerilerini geliştirmesi yer alır. Proje etkinliğinde öğrenciler; beyin fırtınası, tartışma, problem çözme gibi yöntemleri kullanarak bilimsel proje konularını belirlerler. Belirlenen proje konuları doğrultusunda farklı kaynaklardan yararlanarak, probleme çözüm bulmak amacıyla bir hipotez oluştururlar. Bu hipotez, deneysel çalışmalarla irdelenir ve sonuçlar değerlendirilir. Bilimsel gelişmelerde güncel olaylar takip edilerek, değerlendirilir. Öğrencilerin araştırma becerilerini kullanarak, bilimsel çalışma metotlarını kavramaları ve uygulamaları amaçlanır. Akıl Oyunları:Akıl Oyunları etkinliğinin amacı; öğrencilerin mantık ve matematik bulmacalarına karşı ilgisini çekmek, motivasyonu artırmak, düşünen, sorgulayan ve çözümleyen bireyler yetiştirerek, ülkemizde bu kültürün gelişmesine katkı sağlamaktır. Etkinliğin sonucunda zeka oyunları alanında ülkemizi temsil eden Türk Beyin Takımı(TBT)’ na öğrenci yetiştirmektir. Hızmatik:Hızmatik etkinliğimizde, öğrencilerin değişik sorular karşısında farklı stratejiler geliştirmeleri, hızlı düşünme ve doğru çözümler üretmeleri, araştırma becerilerini en üst düzeye getirmeleri ve farklı çözümler üreten arkadaşları ile işbirliği içinde olmaları hedeflenmiştir. Origami:Origami, bir Japon kâğıt katlama sanatıdır. Çocuk için her şeyden önce bir oyundur ve bilindiği gibi çocuk her fırsatını oyun oynamak için değerlendirir. Düz bir kâğıt parçasını katlayarak, kuş, fare, kutu, balık, abajur gibi şekiller oluşturabilir. Öğrenciler, katlamalarda kullandığımız dille (simetri, sağ, sol, üst, art, döndürme, orta nokta…) ve temel şekillerin tekrarıyla başlangıç düzeyinde Geometriyi öğrenirler. Diğer yandan origami çocuklara diğer insanlarla iletişim kurmayı, gözlemlemeyi, işbirliği yapmayı ve yardımlaşmayı da öğretir.Sanatsal bir ürün ortaya koyarken kendi düşüncelerini ve duygularını kullanması, çocuğun kendisine olan güvenini artırır. Çocuklar origami yaparken el ve parmak kasları ve buna paralel olarak da el-göz koordinasyonları geliştirir. Ayrıca, öğrenciler origaminin sadece boş zamanlarında insanları eğlendiren bir uğraş olmadığını, uzay araçlarında, hava yastığının yapımında, tıp gereçlerinin dizaynında kullanıldığını görecekler.
Proje Çalışmaları
Yok
Yurtdışı Proje Faaliyetleri
yok
Diğer Hususlar
Sağlık ve eğitim şartlarının iyileştirilmesi esas hefeftir.
Yazdır